Deklaracja dostępności strony podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz dostępności architektonicznej Komendy Powiatowej Policji w Międzyrzeczu
Komenda Powiatowa Policji w Międzyrzeczu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony podmiotowej BIP zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony podmiotowej BIP http://bip.miedzyrzecz.kpp.policja.gov.pl/
Data publikacji strony internetowej: 12-03-2009 r.
Data ostatniej dużej aktualizacji: 08-02-2025 r.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
- Na stronie opublikowano dokumenty, które:
- pochodzą z różnych źródeł;
- są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co wpłynęło na ostateczny kształt, w tym treść dokumentu;
- zostały opublikowane zgodnie z zasadami, które obowiązywały w innej instytucji;
- nie można zmienić ich struktury;
- zostały opublikowane, zanim ustawa o dostępności cyfrowej weszła w życie.
- Nie wszystkie zdjęcia i grafiki mają prawidłowe opisy alternatywne, a tabele odpowiednio oznaczone nagłówki i tytuły. Szkolimy redaktorów naszego serwisu, ponieważ zależy nam na tym, aby umieli oni dodawać treści, które są zgodne ze standardami dostępności.
- Ze względu na ograniczenia systemowe serwisu nie wszystkie elementy treści zostały oznaczone znacznikiem lang.
- Nie wszystkie filmy, które zamieszczamy w naszym serwisie, mają napisy rozszerzone i audiodeskrypcję.
- Na stronie internetowej znajdują się filmy, do których nie dodano napisów z uwagi na fakt, że zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
- Ze względu na ograniczenia techniczne aplikacje typu "wirtualny spacer" oraz system oceny treści nie są dostępne.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji: 22 września 2020 roku
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 28 lutego 2025 roku
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listękontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2. (docx, 0,12MB).
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Koordynatorem dostępności w Komendzie Powiatowej Policji w Międzyrzeczu jest aspirant Mateusz Maksimczyk Asystent Jednoosobowego Stanowiska do Spraw Prasowo - Informacyjnych. Kontakt z koordynatorem możliwy jest. - mailowo mateusz.maksimczyk@go.policja.gov.pl lub telefonicznie 47 79 21 226.
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do aspiranta Mateusza Maksimczyka - mailowo mateusz.maksimczyk@go.policja.gov.pl lub telefonicznie 47 79 21 226 .
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- młodszy inspektor Marek Kozanecki — Komendant Powiatowy Policji w Międzyrzeczu,
- Adres: ul. Pięciu Świętych Braci Międzyrzeckich 1, 66-300 Międzyrzecz,
- mail: sekretariat.kpp_miedzyrzecz@go.policja.gov.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe Informacje
Dostępność architektoniczna
Siedziba Komendy Powiatowej Policji w Międzyrzeczu, w której interesanci mogą załatwić sprawę, znajduje się przy ul. Pięciu św. Braci Międzyrzeckich 1 w Międzyrzeczu. Siedziba oznaczona jest tablicą informacyjną na gmachu budynku.
Do wejścia głównego prowadzi chodnik. Budynek Komendy Powiatowej Policji w Międzyrzeczu pozwala na dostęp osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich na poziomie całego budynku.
W holu głównym, po lewej stronie, usytuowany jest punkt recepcyjny i biuro przepustek. Personel biura przepustek nie posiada przeszkolenia w zakresie języka migowego. Biuro przepustek jest wyposażone w aparaty telefoniczne. Można z nich skorzystać aby połączyć się z policjantem lub pracownikiem Policji. W budynku znajduje się winda, która pozwala na przemieszczenie się na każdą z kondygnacji budynku.
Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z biura przepustek i poruszają się po terenie Komendy Powiatowej Policji w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika Komendy Powiatowej Policji (osoby wprowadzającej). Przejście z biura przepustek do dalszej części obiektu zabezpieczone jest drzwiami, których szerokość pozwala na przejazd osoby poruszająca się na wózku. Do dalszych części obiektu prowadzą także schody.
Interesanci mogą być obsłużeni bezpośrednio w holu, bez konieczności pokonywania bramek pozwalających na dostęp do dalszej części budynku.
Toalety dla interesantów znajdują się na każdym piętrze budynku. Toaleta usytuowana z prawej strony wejścia do holu została w pełni dostosowana do potrzeb osób poruszających się na wózku. Przed budynkiem, na parkingu przy ul. Pięciu św. Braci Międzyrzeckich 1, wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.
W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla. Budynek wyposażony został w tablice informujące o drogach ewakuacji (w postaci piktogramów).
W budynku istnieje możliwość załatwienia sprawy z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online, z wykorzystaniem terminali DX80.
Połączenie z Policją, z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online, możliwe jest także poprzez połączenie wideo przez internet z dowolnego urządzenia i miejsca.
Aby dowiedzieć się, jak skorzystać z usługi tłumacza PJM/SJM online, w jednostce Policji lub przez Internet, przejdź do strony internetowej: https://euslugi.policja.pl/
Komisariat Policji w Skwierzynie
Komisariat Policja w Skwierzynie znajduje się na ulicy Bolesława Chrobrego 15, w budynku o trzech kondygnacjach. Na frontowej ścianie budynku komisariatu znajduje się tablica informująca o nazwie instytucji. Przed budynkiem znajduje się parking.
Do budynku komisariatu prowadzi specjalny podjazd dla osób niepełnosprawnych, który nie posiada przeszkód poziomych oraz pionowych i jest ograniczony metalową barierką.
Przy drzwiach głównych zamontowany jest dzwonek. Na parterze budynku znajduje się pomieszczenie dla osób oczekujących. Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Obsługa osób niepełnosprawnych ruchowo odbywa się w pomieszczeniu na parterze budynku.
W okolicy nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Budynek jest wyposażony w tablice informujące o drogach ewakuacji w postaci piktogramów.
Posterunek Policji w Pszczewie
Posterunek Policji w Pszczewie znajduje się na ulicy Władysława Sikorskiego 21. Budynek oznaczony jest tablicą informacyjną na frontowej ścianie budynku. Przed budynkiem brak miejsc parkingowe dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Do wejścia głównego prowadzi chodnik który, nie posiada przeszkód poziomych oraz pionowych. Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Obsługa osób niepełnosprawnych ruchowo odbywa się w pomieszczeniu na parterze budynku.
W okolicy nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Budynek jest wyposażony w tablice informujące o drogach ewakuacji w postaci piktogramów.
Brak możliwości załatwienia sprawy w posterunku z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online.
Posterunek Policji w Trzcielu
Posterunek Policji w Trzcielu znajduje się na ulicy Poznańskiej 28. Budynek oznaczony jest tablicą informacyjną na frontowej ścianie budynku .Dostęp do budynku odbywa się przez wejście znajdujące się od zewnętrznej strony budynku. Przed budynkiem brak miejsc parkingowe dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Do wejścia głównego prowadzi schody. Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Obsługa osób niepełnosprawnych ruchowo odbywa się w pomieszczeniu na parterze budynku.
W okolicy nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Budynek jest wyposażony w tablice informujące o drogach ewakuacji w postaci piktogramów.
Brak możliwości załatwienia sprawy w posterunku z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W holu głównym Komendy Powiatowej Policji w Międzyrzeczu, po jego lewej stronie znajduje się okno dyżurki. Każdy interesant może zgłosić policjantowi o sprawie, w której przybył, a także określić dalszą pomoc, która jest mu niezbędna w celu prawidłowej obsługi. Policjanci służby dyżurnej nie posiadają przeszkolenia w zakresie języka migowego.
W budynku Komendy Powiatowej Policji w Międzyrzeczu istnieje możliwość załatwienia sprawy z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online, z wykorzystaniem terminali DX80.
Połączenie z Policją, z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online, możliwe jest także poprzez połączenie wideo przez Internet z dowolnego urządzenia i miejsca.
Aby dowiedzieć się, jak skorzystać z usługi tłumacza PJM/SJM online, w jednostce Policji lub przez Internet, przejdź do strony internetowej e-usług Policji
W budynku Komendy Powiatowej Policji w Międzyrzeczu nie ma pętli indukcyjnych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą kontaktową jest oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Międzyrzeczu
Adres e-mail: rzecznik.kpp_miedzyrzecz@go.policja.gov.pl
Kontaktować można się także dzwoniąc pod numer telefonu 47 79 21 226
Adres do korespondencji:
Komenda Powiatowa Policji w Międzyrzeczu
ulica Pięciu Świętych Braci Międzyrzeckich 1
66-300 Międzyrzecz
Wybór preferowanej formy komunikacji
Osoba zainteresowana załatwieniem sprawy, dla której właściwa jest jednostka Policji może wybrać jeden ze sposobów dokonania zgłoszenia potrzeby skorzystania z usługi:
1. wysłanie maila pod adres: dyzurny.kpp_miedzyrzecz@go.policja.gov.pl
2. przesłanie informacji faksem pod numer: 47 79 21 226
3. wysłanie wiadomości sms lub mms pod nr: 690 106 840
Szczegóły na stronie: https://miedzyrzecz.bip.policja.gov.pl/070/obsluga-osob-uprawniony/19830,Obsluga-osob-uprawnionych-tlumacz-jezyka-migowego.html
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.